عملکرد مبدل حرارتی صفحه

- 2021-09-15-

مبدل حرارتی صفحه ایعملکرد
1. گرمایش مرکزی
برای سیستم تبادل حرارت آب-آب، سیستم تبادل حرارتی بخار-آب و سیستم تامین آب گرم خانگی مناسب است. نقش مهمی در توزیع منطقی انرژی گرما و بهبود سطح مدیریت حرارتی دارد.
2. سیستم تهویه مطبوع
به طور گسترده ای برای تبادل حرارت آب سرد در سیستم تهویه مطبوع استفاده می شود. می توان آن را در نزدیکی کندانسور بین برج خنک کننده و کندانسور نصب کرد که می تواند نقش کندانسور را ایفا کند تا از خوردگی یا مسدود شدن تجهیزات جلوگیری کند و در هزینه چیلر در فصل انتقال صرفه جویی کند. ساعت کار
3. مسدود کننده فشار برای ساختمان های بلند
در ساختمان‌های بلند، سیستم‌های HVAC که از آب، گلیکول و غیره به عنوان رسانه تبادل حرارت استفاده می‌کنند، اغلب دارای فشار استاتیکی بسیار بالایی هستند. استفاده كردنمبدل های حرارتی صفحه ایاز آنجایی که مسدود کننده‌های فشار می‌توانند فشار استاتیکی بالاتری را به چند قسمت تجزیه کنند که فشار کمتری دارند و در نتیجه فشار مورد نیاز سیستم بر روی پمپ‌ها، شیرها، واحدهای آب سرد و گرم و سایر تجهیزات کاهش می‌یابد و در سرمایه‌گذاری تجهیزات و هزینه‌های عملیاتی صرفه‌جویی می‌شود.
4.سیستم ذخیره سازی یخ
سیستم ذخیره سازی یخ با استفاده ازمبدل های حرارتی صفحه ایمی تواند شبکه برق را با تراشیدن قله ها و پر کردن دره ها تنظیم کند. یعنی چیلر برای خنک‌سازی در شب استفاده می‌شود و یخ در مخزن ذخیره یخ ذخیره می‌شود تا نیاز سرمایشی روز بعد را برآورده کند و اوج بار کولر گازی را کاهش دهد و در نتیجه باعث صرفه‌جویی موثر در مصرف انرژی و صرفه‌جویی در هزینه‌های عملیاتی شود.
5. بازیابی حرارت هدر رفته
در زمینه های مختلف، هر روز مقدار زیادی گرما همراه با محیط گرمای اتلاف به اتمسفر اطراف تخلیه می شود و در نتیجه انرژی زیادی به هدر می رود. با توجه به هزینه سرمایه گذاری کم و راندمان حرارتی بالامبدل های حرارتی صفحه ای، گرما نیاز به اختلاف دما بسیار کم است که می تواند بازیابی گرمای اتلاف را به انرژی گرمایی قابل استفاده ثانویه تبدیل کند و از آن در شرایط پیش گرمایش استفاده کند.
مبدل های حرارتی صفحه ای