مراحل تعمیرات اساسی مبدل حرارتی صفحه ای

- 2021-11-15-

مراحل تعمیرات اساسیمبدل حرارتی صفحه ای
1. تمیز کردن بشقاب:
(1) سطح تمیز و بدون اکسید صفحه شرط لازم برای اطمینان از سفتی است. هنگامی که راندمان حرارتی ازتبادل حرارت صفحهr به طور قابل توجهی کاهش می یابد و افت فشار به طور قابل توجهی تغییر می کند، رسوب جدی است و صفحات باید جدا شده و تمیز شوند.
(2) هنگام تمیز کردن شیار آب بندی، واشر را با یک پیچ گوشتی بلند کنید، به آرامی آن را بردارید (یا به آرامی آن را در قسمت پشتی بپزید، اما از تغییر رنگ فلز جلوگیری کنید)، و سپس آن را جدا کنید. برای تمیز کردن مخزن مهر و موم شده از مایع متیل استون یا سایر حلال های آلی کتون استفاده کنید.
(3) تخته تمیز شده باید ابتدا با آب تمیز شسته شود و سپس با یک پارچه تمیز خشک شود. هیچ ذره یا الیاف خارجی روی تخته مجاز نیست.
2. پس از بررسی و اطمینان از تمیز بودن حجم کار، صفحات را به دقت بررسی کنید. سه روش بازرسی وجود دارد:
(1) روش رنگ آمیزی: با عامل رنگ آمیزی بررسی کنید.
(2) روش انتقال نور: یک منبع نور در یک طرف صفحه قرار می گیرد و مردم در طرف دیگر آن را بررسی می کنند.
(3) روش تست فشار یک طرفه: فشار آزمایش آب یک طرفه تا 0.35 مگاپاسکال (فشار سنج)، اگر آب در یک مکان بسیار کم در طرف دیگر وجود دارد، به سرعت رطوبت صفحه را بررسی کنید. برای بازرسی از روش انتقال نور استفاده می شود که از مزایای راحتی و کم هزینه بودن برخوردار است و برای بازرسی صفحات جدید و قدیمی مناسب است.
3. چسباندن واشر: از چسب یا چسب قوی برای پوشاندن یک لایه در کف شیار آب بندی استفاده کنید و سپس واشر را در شیار آب بندی قرار دهید، آن را به طور یکنواخت بچسبانید، تحت فشار قرار دهید، به طور طبیعی خشک کنید، یا حرارت دهید تا 100 درجه خشک شود. -120 درجه سانتیگراد به مدت دو ساعت. یکی یکی بررسی کنید تا ببینید آیا تناسب یکنواخت است و چسبندگی اضافی را بردارید
4. ویژگی بشقاب-تبادل حرارت صفحهترکیب فرآیند r به این صورت است: اگر سیال از سوراخ گوشه سمت چپ صفحه وارد شود، همیشه از سوراخ گوشه سمت چپ صفحه خارج می شود و بالعکس. هنگام مونتاژ، باید تخته A و تخته B را به درستی تشخیص داد، با کناره چسب ورق به عنوان جلو، با توجه به جهت شیار انحراف را تشخیص داد و شیار انحراف را در جهت خاصی به عنوان صفحه A تنظیم کرد. ، سپس شیار انحراف تخته در جهت دیگر تخته B است، اما هیچ علامتی روی تخته وجود ندارد.

5. تست فشار آب: با توجه به اندازه فلنج لوله چهار صفحه کور بسازید و به ورودی و خروجی جوش دهید و لوله ها را روی صفحات جوش دهید تا کمپرسور به مبدل حرارتی متصل شود. گیج فشاری را نصب کنید که تأیید را پشت سر گذاشته و در مدت اعتبار آن در ورودی و خروجی باشد. محدوده فشار سنج باید دو برابر فشار تست باشد.

Plate Heat Exchanger