اقدامات احتیاطی برای تمیز کردن مبدل حرارتی صفحه ای

- 2021-11-15-

اقدامات احتیاطی برای تمیز کردنمبدل حرارتی صفحه ای
روش های اصلی تمیز کردن مبدل های حرارتی صفحه ای عبارتند از: تمیز کردن دستی و تمیز کردن در محل. سیستم تمیز کردن در محل روشی است که ما بیشتر از آن استفاده می کنیم، زیرا سیستم تمیز کردن در محل می تواند آب (یا محلول تمیز کننده) را بدون جدا کردن مبدل حرارتی به داخل دستگاه پمپ کند. .
هنگام تمیز کردن مبدل حرارتی، مراحل زیر را دنبال کنید.
(1) مایع را در درگاه های لوله ورودی و خروجی در هر دو طرف تخلیه کنیدمبدل حرارتی صفحه ای. اگر نمی توان آن را تخلیه کرد، می توان از آب برای خارج کردن اجباری مایع فرآیند استفاده کرد.
(2) از آب گرم حدود 43 درجه سانتیگراد برای شستشو از هر دو طرف مبدل حرارتی استفاده کنید تا زمانی که آب خارج شده شفاف شود و سیال فرآیند را شامل نشود.
(3) آب شستشو را از آب تخلیه کنیدمبدل حرارتی صفحه ایو آن را به پمپ تمیز کننده درجا وصل کنید.
(4) برای تمیز کردن، لازم است محلول تمیز کننده درجا از پایین به بالای صفحه جریان یابد و اجازه دهید سطح صفحه با محلول تمیز کننده خیس شود. هنگام تمیز کردن مبدل حرارتی چند فرآیندی، سطح صفحه چند فرآیندی را مرطوب کنید.
(5) طرح تمیز کردن به این صورت است: با سرعت جریان محلول تمیز کننده در محل، یا با سرعت جریان مجاز توسط قطر نازل تمیز کردن در محل تمیز کنید. اگر بتوانید قبل از آلودگی، عملیات تمیز کردن در محل را مطابق با یک برنامه تمیز کردن منظم انجام دهید، اثر تمیز کنندگی خوب خواهد بود.
(6) پس از تمیز کردن با محلول تمیز کننده نقطه ای، با آب تمیز بشویید.
مبدل حرارتی صفحه ای