مزایای مبدل حرارتی صفحه ای

- 2021-11-15-

مزایای استفاده ازمبدل حرارتی صفحه ای
1. راندمان تبادل حرارت بالا. ضریب انتقال حرارت مبدل حرارتی صفحه ای 3 تا 5 برابر مبدل حرارتی پوسته و لوله است.
2. مناسب برای شرایط تبادل حرارت با اختلاف دمای کوچک. درمبدل حرارتی صفحه ایموجدار استخوان شاه ماهی را اتخاذ می کند، که اثر تبادل حرارتی خوبی دارد و فرآیند تنظیم جریان مخالف کامل را اتخاذ می کند. این به طور کامل ویژگی های صرفه جویی در مصرف انرژی و کم مصرف را نشان می دهدمبدل حرارتی صفحه ای
3. رد پای کوچک. ساختار مبدل حرارتی صفحه ای فشرده است و فضای کف آن حدود 1/5 تا 1/10 فضای مبدل حرارتی پوسته و لوله است.
4. وزن سبک، وزنمبدل حرارتی صفحه ایتنها حدود یک پنجم مبدل حرارتی پوسته و لوله است.
5. کم هزینه. با توجه به همان وظیفه تبادل حرارتی، منطقه تبادل حرارتی ازمبدل حرارتی صفحه ایبسیار کوچکتر از مبدل حرارتی پوسته و لوله است. اگر همان فولاد ضد زنگ به عنوان ماده مورد استفاده قرار گیرد، هزینه کلی آن استمبدل حرارتی صفحه ایبالاتر از مبدل حرارتی پوسته و لوله است. کم.
6. مقیاس پذیری آسان نیست. سیال در حالت متلاطم در جریان استمبدل حرارتی صفحه ای، که اثر آبشستگی روی سطح صفحه دارد.
7. انواع تبادل حرارت رسانه ها.مبدل های حرارتی صفحه ایمی توانند گرما را با سه یا چند رسانه از طریق پارتیشن میانی مبادله کنند و به طور گسترده در فناوری فرآوری لبنیات استفاده می شوند.
8. نگهداری و تمیز کردن آسان. پس از برداشتن پیچ و مهره های گیره دارمبدل حرارتی صفحه ایبسته نرم افزاری صفحه را می توان شل کرد و صفحات را می توان برای تمیز کردن مکانیکی یا تمیز کردن شیمیایی جدا کرد. و قطعات جایگزین ارزان هستند، و هنگامی که مبدل حرارتی پوسته و لوله از کار بیفتد، پیدا کردن آن دشوار است و تعمیر و نگهداری دشوار است. اساساً اسقاط است و باید با تجهیزات جدید جایگزین شود و هزینه عملیاتی آن فوق العاده زیاد است.
مبدل حرارتی صفحه ای